lördag 14 augusti 2010

Smokey silver

Inspiration den här gången är den här bilden lady gaga. Smokey silver kallar jag den, och den här gången visar jag bara hur jag sminkat ögat.


Börja med att lägga eyeshadow primer på hela ögonlocket och under ögat för att få skuggan att fästa.

Dessa färger kommer jag att använda till den här make-upen

Börja med att lägga silver som bilden visar
Lägg ljus metallic som highlighter under ögonbrynet och sudda ihop färgerna


Ljus grå läggs på ögolocket, skugga sedan i metallic i ögonlockets veck. Blanda ihop färgerna noga med penseln.

Ta vit som highlight på ögongloben

Lägg en tunn linje av svart ögonskugga längs fransraden, eller använd vanlig eyeliner


Med den här typen av pensel är det lätt att lägga en smal linje med ögonskugga.

Vit ögonskugga i inre ögonlocket ger fin lyster.Fyll i inre fransraden med svart eyeliner, skugga svart ögonskugga i yttre nedre fransraden.Lägg foundation och fyll i ögonbrynenTänkte använda dessa lösögonfransar till detta.

Doppa lösögonfransen i limmet som medföljer, vänta i 30 sek så limmet torkar lite.Fäst sedan ögonfransen så nära din egen franslinje, ibland tar jag hjälp av en pincett.Ta svart ögonskugga och lägg ovanför lösögonfransen, skugga med samma färg under ögat. Avsluta med att "måla ihop" dina egna fransar och lösögonfransar med mascara, lägg även på underfransarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar